Rettshjelp

Hva om uhellet først er ute? Bruk bilens forsikring for å få dekket kostnadene til rettshjelp.

Det er veldig mange som tror det koster mye å bruke advokat i bilsaker, men det gjør faktisk ikke det, informerer advokat Peter Skarbøvig. Du kan nemlig ha krav på rettshjelpsdekning fra bilens forsikringsselskap. Les mer om dette i artikkelen «Du kan ha rett på rettshjelpsdekning«.

Ved å bruke www.biladvokaten.no vil bilens forsikring dekke utgiftene du har til advokat, fratrukket en egenandel, slik som ved all annen forsikring. Dette heter rettshjelpsdekning, og er lovpålagt for alle bilforsikringer. Forsikringen kan benyttes uavhengig av om du har kjøpt eller solgt en bil, og uavhengig av om det gjelder en ny bil eller en bruktbil.

Forsikringen stiller ikke som vilkår at du vinner fram med saken din, slik at advokatutgiftene dekkes uavhengig av sakens utfall.

Du kan også lese om dine «Rettigheter ved kjøp av bruktbil» og dine «Rettigheter ved salg av bruktbil» på våre hjemmesider.

Advokathjelp bil:

Har du spørsmål om kjøp og salg av bil? Du finner mer informasjon om bilsaker ved å se vår side   www.biladvokaten.no. Vi anbefaler også at du leser artiklene   «10 gode grunner til å bruke Biladvokaten.no» og «Slik kan rettssaken bli enklere for deg».

Trenger du advokathjelp ved kjøp av bruktbil eller advokathjelp ved salg av bruktbil? Advokatene bak Biladvokaten vinner fram i 7 av 10 biltvister! Send en gratis og uforpliktende henvendelse eller ring oss på 40 19 19 00 i dag. Våre advokater står klare til å hjelpe deg.